Być może zacząłeś jeździć na rowerze podczas niedawnego boomu rowerowego i właśnie zapisałeś się na swój pierwszy wyścig lub przygotowujesz się do 20. sezonu wyścigów szosowych; tak czy inaczej, wszyscy szukamy sposobów, aby nasze rowery jechały tak szybko, jak to możliwe. Przyjrzeliśmy się niektórym z naszych ulubionych marginalnych korzyści, aby ulepszyć nasz rower szosowy, aby zapewnić najszybszą opcję na dzień wyścigu. Pozostając przy obecnej ramie i kołach, przyjrzymy się, jak zaoszczędzić ponad 100 W, dokonując naszych 10 najlepszych ulepszeń, aby jechać szybciej na rowerze szosowym.
MARGINALNE PRZYROSTY ODZIEŻY – DO 35W
1. KOMBINEZON
Ponieważ opór aerodynamiczny jest siłą numer jeden, którą kolarz musi pokonać, aby jechać szybciej, dobrze udokumentowano, że korzyści
aerodynamiczne mogą być duże. Być może nie wiesz, że 70% lub więcej oporu pochodzi z Twojego ciała, a nie z roweru. Mając to na uwadze, przyjrzyjmy się, w jaki sposób możemy uczynić ciało szybszym, a najlepszym sposobem jest poprawa odzieży. Pierwszym elementem, któremu musimy się przyjrzeć, jest koszulka klubowa powiewająca na wietrze. Cały ten trzepoczący materiał mógłby równie dobrze być wielkim spadochronem. Odłożenie klubowej koszulki do szafy i wyciągnięcie ultraszybkiego kombinezonu, takiego jak Body Paint 4.x Speed Suit od Castelli, może zaoszczędzić 15W przy prędkości zaledwie 40 km/h. Jeśli ścigasz się z prędkością 30 km/h, oszczędności mogą się podwoić!
2. SKARPETY LOTNICZE
Być może jeździłeś także w swoich ulubionych dzianinowych skarpetach. Rozważ zachowanie ich na przejażdżkę do kawiarni i zmianę na parę skarpet aero, które mogą zaoszczędzić 4-8W! Zgadza się, skarpetki aero. My też byśmy na to nie wpadli, ale niezliczone testy w tunelu aerodynamicznym potwierdziły, że dobre skarpety aero pozwalają zaoszczędzić 4-8W.
3. KASK AERO
Teraz, gdy wyglądasz świetnie i jeździsz szybciej dzięki nowemu kombinezonowi i skarpetom aero, możesz pomyśleć, że dzięki swojemu wielkiemu mózgowi pomyślałeś o wszystkim, aby jechać szybciej. Jak na ironię, jednym z miejsc, które powodują największe opory na rowerze, jest ten duży mózg. Zmiana standardowego kasku szosowego na kask aero, taki jak Giro Vanquish MIPS, może zaoszczędzić kolejne 15W
Tutaj najnowszy projekt zespołu JumboVisma:
https://www.teamvismaleaseabike.com/news/news/team-visma-lease-a-bike-launches-new-time-trial-helmet/
OPONY/DĘTKI – DO 44W
1. OPONY
Zaczynamy od największego ulepszenia, jakiego można dokonać w rowerze. Dla kogoś, kto jeździ na lokalnych weekendowych przejażdżkach grupowych, pokonuje kilometry ze znajomymi itp., powszechnym wyborem opon jest coś takiego jak Continental Gatorskin. Są to naprawdę świetne opony, gdy celem jest przejechanie jak największej liczby kilometrów i zmniejszenie ryzyka przebicia. Te same powody, dla których są one solidną opcją na długie dni w siodle, to niektóre z tych samych powodów, dla których spowolnią cię w dniu wyścigu. Opór toczenia jest jednym z największych czynników wpływających na prędkość jazdy. Zmieniając opony endurance na jedną z najszybszych opcji, takich jak opona Vittoria Corsa Speed, możesz zaoszczędzić 13W/oponę lub 26!
2. DĘTKI WEWNĘTRZNE
Teraz, gdy masz już na rowerze nowe, fantazyjne opony wyścigowe, przyjrzyjmy się temu, co znajduje się w ich wnętrzu. Zamiana standardowych dętek butylowych na dętki lateksowe pozwala zaoszczędzić kolejne 5W/koło lub 10W na konfigurację. Dętki lateksowe są absolutnie najlepszym ulepszeniem roweru szosowego. Są nieco lżejsze, toczą się znacznie szybciej i zazwyczaj kosztują tylko kilka dolarów więcej niż standardowe dętki.
3. CIŚNIENIE W OPONACH
Skoro już jesteśmy przy temacie dętek i opon, przyjrzyjmy się ciśnieniu
znamionowemu na ścianie bocznej. Większość opon sugeruje ciśnienie do 120 psi, co oznacza, że większość ludzi pompuje je do wartości 120. Najlepsze w tym wszystkim jest to, że zmiana ciśnienia w oponach jest bezpłatna.
Możesz przejść do kalkulatora ciśnienia w oponach:
https://csbikes.com/en/resources/tire-pressure-calculator
Aby dowiedzieć się, jakie ciśnienie jest najlepsze dla Twojej konfiguracji. Optymalizacja ciśnienia może zaoszczędzić do 8W, jeśli jesteś dość daleko od optymalnego ciśnienia.
Dokładność jest tu bardzo ważna, ponieważ przekroczenie optymalnego ciśnienia o zaledwie 5 psi może oznaczać stratę 3W. Większość tanich pompek ma dokładność około 5%. Jeśli twoja pompka jest niedokładna o 5%, a powinieneś pracować z ciśnieniem 85 psi, możesz być niedokładny o ponad 4 psi w obu kierunkach. Super są, pompki cyfrowe z dokładnością do 1% w całym zakresie barowym i psi* Oznacza to, że masz pewność, że ciśnienie w oponach jest optymalne.
Jeśli przyjrzymy się oponom / dętkom / ciśnieniu i zoptymalizujemy wszystkie te obszary, spodziewamy się ogromnego zysku 44 w. To może być najlepsze miejsce do rozpoczęcia, jeśli wydajesz trochę pieniędzy na swój rower, ponieważ uzyskujesz tak duży zysk za niewielkie pieniądze.
*Znormalizowany Międzynarodowy Układ Miar SI zakłada dwie jednostki służące do określania ciśnienia – Paskal (Pa) oraz bar. Dla porównania można dokonać przeliczenia najpopularniejszych jednostek ciśnienia, gdzie 1 bar = 1 000 000 Pa = 14,50377 PSI.